Salun di rumah. Memilih alat untuk penjagaan wajah

Sudah tentu, penggunaan alat rumah untuk penjagaan wajah bukanlah pengganti untuk pergi ke pakar kecantikan,alat untuk peremajaan kulittetapi di sisi lain, ini membolehkan anda mengunjungi pakar ini lebih jarang, dan dalam selang waktu antara lawatan - untuk mengekalkan penampilan yang ideal.

Adakah anda memesan penghantaran?

Dengan bantuan alat ultrasonik, anda dapat melakukan pengelupasan, pembersihan, dan mengurut, kerana gelombang ultrasonik membantu membersihkan liang-liang dan menyampaikan unsur mikro yang berguna pada kulit. Perkara utama ialah wajah lembap - dengan cara ini gelombang menembusi jauh ke kedalaman dengan lebih baik. Peranti biasanya dilengkapi dengan pelekap spatula melengkung, yang berfungsi seperti pengikis jika terkelupas, dan memberikan sentuhan yang lebih baik dengan kulit semasa mengurut.

Tetapi hanya alat dengan frekuensi getaran ultrasonik sekurang-kurangnya 20-25 kHz yang dapat dianggap berkesan. Kekerapan ini menggandakan kebolehtelapan kulit. Penggunaan alat ultrasound secara berkala akan memperbaiki keadaan kulit dengan ketara dan mengurangkan jumlah lawatan ke pakar kecantikan.

Mesoscooters juga terlibat dalam penghantaran nutrien ke kulit (alternatif untuk mesoterapi salun). Ini adalah roller berputar, berserakan dengan banyak jarum kecil yang diperbuat daripada keluli perubatan (walaupun terdapat juga perak, emas, platinum). Mencucuk kulit meningkatkan metabolisme, merangsang pengeluaran kolagen, elastin dan membantu kulit sembuh sendiri. Di samping itu, elemen berguna dari sediaan yang digunakan dapat menembusi lubang suntikan dengan lebih baik (dengan cara ini, kosmetik biasa tidak boleh digunakan dalam kes ini - hanya yang khas). Mesoscooter semestinya menjadi item untuk kegunaan individu (walaupun ia dibasmi kuman). Kursus penggunaannya sekurang-kurangnya 10 prosedur dengan selang 4-7 hari. Dibolehkan melakukan tidak lebih dari 2 kursus setiap tahun. Jika tidak, pertumbuhan semula akan merosot. Penggunaan mesoscooter yang berlebihan menghalang kulit daripada berehat dan boleh menyebabkan hasil yang tidak diingini.

Pelepasan lain!

Alat darsonval beroperasi pada arus berdenyut frekuensi tinggi, tetapi kekuatan rendah. Kadang-kadang dengan kawalan sentuh dan dengan muncung-elektrod yang boleh diganti. Darsonval meningkatkan nada vaskular dan peredaran darah, meningkatkan aliran darah vena, cecair berlebihan dan limfa, sehingga melegakan edema.

Penjagaan sedemikian diperlukan untuk kulit bermasalah muda dan penuaan, semakin pudar. Semasa menggunakan darsonval, anda mesti mengeluarkan semua benda logam dari diri anda: jepit rambut, rantai, anting-anting. Kulit mesti kering sepenuhnya.

Mengangkat dalam 5 minit?

Tidak semua alat keajaiban membenarkan tuntutan iklan pengeluarnya. Sebagai contoh, agak naif untuk menjangkakan bahawa myostimulation di kabin dapat diganti dengan mudah dengan peranti rumah mudah alih.

Perkara yang sama berlaku untuk peranti terapi mikro, yang telah lama digunakan oleh industri kecantikan. Tetapi alat ringkas yang bertindak pada kulit dan otot muka dengan arus impuls kekuatan kecil tidak dapat dibandingkan dengan peralatan profesional. Walau bagaimanapun, tidak boleh dikatakan bahawa kesan mikro dalam perkakas rumah sama sekali tidak berguna. Sekiranya anda menjalankan prosedur dengan kerap, anda boleh mengencangkan kulit sedikit dan memperbaiki penampilannya. Tetapi untuk menegangkan wajah - sayang! - tidak.

Biarkan ada cahaya!

Laser dan fototerapi dalam bidang kosmetologi telah lama digunakan dan dengan pelbagai cara. Dengan pertolongan mereka, misalnya, mereka menghilangkan rambut yang tidak diingini dan meremajakan kulit. Tetapi untuk beberapa waktu sekarang menjadi mungkin untuk menggunakan laser di rumah. Contohnya, untuk menghilangkan rambut berlebihan (tetapi tidak terlalu nipis, kelabu atau ringan). Peralatan rumah beroperasi dengan cara yang serupa dengan pemasangan salun. Dengan laser dan photoepilation, tenaga dalam bentuk haba dipindahkan di sepanjang batang rambut ke folikel dan memusnahkannya. Untuk menghilangkan rambut berlebihan sepenuhnya, diperlukan beberapa prosedur.

Penting!

Sebelum membeli "alat kecantikan", pastikan anda berjumpa doktor. Banyak peranti dilarang apabila:

  • kehamilan;
  • proses keradangan;
  • banyak tahi lalat;
  • herpes;
  • tumor jinak dan malignan;
  • penyakit hati.